text.skipToContent text.skipToNavigation
COVID-19 : Zelftesten beschikbaar aan € 1,99 per stuk

FAQs

Mijn account

Waarom een account aanmaken?

U moet een account aanmaken om producten op Medi-Market te kunnen bestellen. Aan de hand daarvan kunt u onder meer uw bestellingen volgen, uw facturen afdrukken, uw favoriete producten opslaan voor een volgend bezoek, uw persoonsgegevens en uw abonnement op de nieuwsbrief van Medi-Market beheren.

Hoe een account aanmaken?

Dat is kinderspel: U kunt uw account aanmaken door te klikken op de link of door te klikken op Mijn account bovenaan rechts op de homepagina. Vul daarna het formulier in om uw account aan te maken. Uw e-mailadres zal dienst doen als uw ID en u kunt uw eigen geheime wachtwoord kiezen. U ontvangt vervolgens een bevestigingsbericht op het e-mailadres dat u hebt aangegeven. U kunt dan bestelling plaatsen op Medi-Market.

Hoe kan ik de gegevens van mijn account veranderen?

Dat is heel eenvoudig. Log in op uw account. Ga daarna naar de pagina Mijn account en klik op Mijn informatie. U voert de gewenste wijzigingen uit en klikt daarna op “Bevestigen”.

Wat moet ik doen als ik mijn ID en/of mijn wachtwoord ben vergeten?

Om naar uw account te gaan, wordt uw e-mailadres gebruikt als ID. De toegang wordt beveiligd door een geheim wachtwoord.

  • Indien u meerdere e-mailadressen hebt en niet meer weet met welk adres u uw account hebt aangemaakt, bel ons dan op het nummer dat is aangegeven op de pagina Ons contacteren.
  • Indien u uw e-mailadres wil veranderen, volstaat het om u in te loggen en te gaan naar de rubriek Mijn informatie in Mijn account.
  • Indien u uw wachtwoord vergeet, klik dan op Mijn account bovenaan rechts van de homepagina. Klik vervolgens op Wachtwoord vergeten? Vermeld het e-mailadres waarmee u uw account hebt aangemaakt. Er wordt u dan automatisch per e-mail een nieuw wachtwoord toegestuurd.
  • Indien u uw wachtwoord wil veranderen, maak dan verbinding en ga naar de pagina Mijn account. Klik daarna op Mijn informatie. Er is ook een snelkoppeling op de pagina Mijn dashboard.

Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Om u uit te schrijven voor de nieuwsbrief volstaat het te klikken op de link die voor dat doel voorzien is onderaan de nieuwsbrieven die u van ons ontvangt. Uw e-mailadres wordt dan automatisch verwijderd van onze verzendlijst. U kunt u ook inloggen, gaan naar de pagina Mijn account en vervolgens op uw dashbord uw keuze aanvinken..

Hoe kan ik mij uitschrijven bij Medi-Market?

Om u uit te schrijven, stellen wij voor dat u contact met ons opneemt via het Contactformulier.

Welke informatie bewaren wij?

Alleen de informatie die noodzakelijk is om u te identificeren, om contact met u op te nemen en u te helpen. In overeenstemming met de Belgische wetgeving stellen wij u ook enkele vragen over uw gezondheid. U bent niet verplicht die te beantwoorden. Deze informatie zal in geen geval bekendgemaakt worden aan derden.

Wordt mijn informatie beschermd?

Ja, alle informatie die u ons bezorgt, wordt beveiligd (certificaat 128 bits, protocol TLS 1.2, geleverd door Comodo). Raadpleeg onze rubriek Privacy en vertrouwelijkheid voor meer informatie.

Producten zoeken

Welke producten worden op de site verkocht?

Medi-Market koop alleen parafarmaceutische producten.

Mogen de producten die op de site verkocht worden buiten België afgeleverd worden?

Ja, zonder probleem. Raadpleeg onze rubriek leveringen om de landen te controleren waar onze producten geleverd kunnen worden.

Zijn de producten die op de site verkocht worden origineel?

Ja, absoluut. Wij kopen enkel aan bij laboratoria in België. Al onze producten zijn van topkwaliteit, conform de Belgische wettelijke bepalingen, en worden aangeboden aan aantrekkelijke prijzen.

Hoe kan ik een product vinden?

Omwille van uw comfort hebben wij verschillende mogelijkheden voorzien om een product te zoeken:
  • Snel zoeken: de Zoekfunctie is toegankelijk op alle pagina’s van de site. U kunt op de naam van een product zoeken (bijvoorbeeld “Imodium” of “Vichy Eau Thermale”), een merk (bijvoorbeeld “Vichy”) of een trefwoord (bijvoorbeeld “reisziekte” of “verfrissingsspray”). Deze functie biedt de lijst met producten aan die overeenstemmen met uw zoekopdracht.
  • Zoeken per categorie: Via de navigatie kunt u uw zoekopdracht verfijnen. Selecteer een hoofdcategorie en verfijn uw zoekopdracht door te klikken op een van de subcategorieën. Er zijn drie niveaus (bijvoorbeeld “Lichaam & gezicht > Gezichtsverzorging > BB, CC, DD creams). Alle producten uit de geselecteerde categorie of subcategorie worden weergegeven.
  • Zoeken per merk: alle merken zijn alfabetisch gerangschikt in de categorie Merken.
  • Geavanceerd zoeken (filters): er zijn filters voorzien voor elke productlijst (bijvoorbeeld op merk, op vorm, op inhoud, op intolerantie, enz.). Het volstaat om de filters te activeren en uw zoekopdracht te verfijnen.
  • Sorteren: voor elke productlijst kunt u de weergave van de producten sorteren op relevantie, op naam (van A tot Z en omgekeerd), op prijs (stijgend en dalend) en op best verkochte.

Waarom vind ik het gezochte product niet?

Een product kan om verschillende redenen niet te koop zijn op de site:
  • Het gezochte product is nog niet opgenomen op de site;
  • Het gezochte product is een geneesmiddel en mag dus niet via onze site verkocht worden;
  • Het gezochte product is niet langer te koop in België.

Het kan ook zijn dat uw zoekopdracht een spelfout bevat. Probeer dan opnieuw te zoeken met een andere spelling (de drie eerste letters volstaan).

Hoe kan ik nagaan of een product al dan niet voorradig is?

In functie van het pictogram dat naast het product staat:
  • Groen: het product is in voorraad bij de apotheek of bij een groothandelaar die elke dag levert aan Medi-Market (op werkdagen). In dat geval worden de meeste bestellingen vanaf de volgende dag (werkdag) geleverd in België en binnen de 1 tot 4 werkdagen in de andere landen.
  • Oranje : het product heeft een beperkte voorraad, de levering kent daardoor een kleine vertraging (3 tot 5 werkdagen toevoegen).
  • Rood : Het product is tijdelijk onbeschikbaar.

Mijn bestelling

Kan ik producten bestellen die ik eerder al gekocht heb?

Ja, u kunt al uw bestellingen terugvinden door u in te loggenen naar de pagina Mijn bestellingen van uw account te gaan. De historiek van uw bestellingen wordt daar in chronologische volgorde weergegeven. Klik op een bestelling, raadpleeg het detail en plaats om een nieuwe (volledige of gedeeltelijke) bestelling van de eerder bestelde producten.

Kunt u me een factuur opsturen?

U kunt een factuur van een bestelling afdrukken via de rubriek Mijn bestellingen van uw account.

Hoe kan ik een kortingsbon of promotiecode gebruiken?

U moet de promotiecode die u hebt ontvangen, invullen bij het bevestigen van uw bestelling. In een specifiek vakje kunt u deze valideren om van uw korting te genieten.

Kan ik een reeds betaalde bestelling wijzigen (een product toevoegen of schrappen, het leveringsadres veranderen)?

Aangezien het proces van bestelling geautomatiseerd is, is het niet mogelijk een bestelling te wijzigen waarvan de betaling reeds gevalideerd werd.

Mag ik mijn bestelling opzeggen?

Ja, maar uitsluitend voor dat uw bestelling verzonden werd. U moet dit doen via het Contactformulier.

Welke is de herroepingstermijn?

U beschikt over 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling om ons een product terug te sturen waar u niet tevreden over bent. Zie herroeping.

In Mijn account via Mijn bestellingen, vindt u het overzicht van uw geplaatste bestellingen. Selecteer de bestelling waarvoor u uw herroepingsrecht wilt gebruiken. Klik op 'bestelling retourneren" en selecteer de producten die u retour wilt sturen. Er zal u gevraagd worden om een formulier in te vullen. Het is noodzakelijk om deze 2 stappen uit te voeren. U kunt uw producten gratis retourneren via een Medi-Market winkel of ze op uw kosten direct terugsturen naar volgend adres: MediSupply, t.a.v. Medicare-Market Online Services BVBA (Medi-Supply Internet), Rue de l'Industrie 8, 1400 Nivelles.

Mijn betaling

Welke betaalmiddelen worden aanvaard?

Om voor iedereen een veilige betaling te garanderen, gebruiken wij de betaalmiddelen die door Ingenico Services (voormalig Ogone) worden aangeboden: creditkaarten (bijvoorbeeld Visa), debetkaarten (bijvoorbeeld Bancontact), elektronische betaaloplossingen (bijvoorbeeld PayPal). Alle transacties die gedaan worden met een credit- of debetkaart, worden gedebiteerd op het moment van de aankoop.

Zijn de betalingen beveiligd?

Absoluut. Bij de betaling wordt u doorgestuurd naar het platform van Ingenico Services (voormalig Ogone). De uitwisseling van delicate informatie (zoals het nummer van de kredietkaart) gebeurt uitsluitend tussen de klant en de e-commercesite van Ingenico. Medi-Market heeft daar geen weet van. De e-commerce oplossing van Ingenico beschikt over een certificaat afgeleverd door Verisign. Alle mededelingen over de betalingen verlopen gecodeerd om de volledige vertrouwelijkheid te garanderen van de gevoelige informatie die wordt uitgewisseld tussen de klant en Ingenico e-commerce.

Wat betekent 3D Secure?

3-D Secure is een fraudepreventieprotocol voor e-commerce dat wordt beschouwd als de standaard voor wereldwijde betalingsverificatie. Het werd ontwikkeld door Visa (Verified by Visa), Master Card (Master Card Secure Code) en American Express (American Express SafeKey) om de risico’s op fraude op het internet te beperken. Daarbij gaat men na of de betaling wel degelijk door de kaarthouder wordt uitgevoerd. Er vindt dus een bijkomende stap plaats tijdens de betaling. Naast het nummer van de bankkaart, de vervaldatum van de kaart en de drie cijfers van de veiligheidscode moet de internetgebruiker ook een wachtwoord invoeren, zoals de geboortedatum of een dynamische en eenmalige code. Dit wachtwoord hangt af van de bank van de internetgebruiker. U bent zo beschermd tegen de diefstal van het nummer van uw kredietkaart want u bevestigt uw identiteit voor de betaling.

Mag ik mijn bestelling in meerdere keren betalen?

Nee, met het oog op een gezond financieel en administratief beheer is dat niet mogelijk.

Mijn levering

Welke zijn de leveringstermijnen?

Uw bestelling is heel belangrijk voor ons. Alles wordt in het werk gesteld om een spoedige levering te garanderen.

België - Luxemburg - Nederland

Voor leveringen met Bpost worden de meeste bestellingen die voor de middag worden geplaatst, de zelfde dag (werkdag) nog overhandigd aan de transporteur. Indien het product een beperkte voorraad heeft (oranje pictogram), kan de levering wat langer op zich laten wachten (voeg 3 tot 5 werkdagen toe).

Voor leveringen met UPSmoet u 1 tot 3 extra werkdagen toevoegen.

Frankrijk

Voor leveringen met Bpost worden de meeste bestellingen die voor de middag worden geplaatst vanaf de volgende dag (werkdag) geleverd. Indien het product een beperkte voorraad heeft (oranje pictogram), kan de levering wat langer op zich laten wachten (voeg 3 tot 5 werkdagen toe).

Voor leveringen met UPSmoet u 1 tot 3 extra werkdagen toevoegen.

Duitsland - Spanje - Italië

Voor leveringen met Bpost worden de meeste bestellingen die voor de middag worden geplaatst vanaf de volgende dag (werkdag) geleverd. Indien het product een beperkte voorraad heeft (oranje pictogram), kan de levering wat langer op zich laten wachten (voeg 3 tot 5 werkdagen toe).

De aangegeven termijnen worden louter ter indicatie gegeven.

Verenigd Koninkrijk

Vanaf 01 januari 2021 verzenden wij geen pakketjes meer naar het Verenigd Koninkrijk

Welke zijn de leveringskosten?

Dit is de tabel met de leveringskosten :

Land In winkels (1) Term. UPS (2) Term. (3) Bpost (2) Term. (3) Gratis vanaf
België GRATIS J+3 € 2.90 J+3 € 4.50 J+3 € 59
Luxemburg GRATIS J+3 € 3.90 J+3 € 6.20 J+3 € 59
Nederland (2) - - € 3.90 J+3 € 5.50 J+3 € 59
Frankrijk (+Monaco) (2) - - € 3.90 J+3/4 € 7.90 J+4 € 69
Duitsland (2) - - - - € 6.90 J+3 € 69
Italië (+Sardinië/Sicilië) (2) - - - - € 11.90 J+5 € 129
Spanje (2) - - - - € 13.90 J+5 € 139

(1) Winkels Medi-Market : zie lijst van winkels

(2) Met uitzondering van de eilanden: zie lijst met uitgesloten postcodes bekijken. Vergelegen eilanden zoals de Franse overzeese departementen of regio's, Corsica, de Balearen en de Canarische eilanden worden ook niet bediend.

(3) De aangegeven termijnen zijn ramingen voor elke bestelling die voor de middag worden geplaats en voor producten met een groen pictogram.

Omwille van logistieke redenen kunnen wij enkel leveren in de bovenstaande landen.

Mag ik mijn pakje laten leveren op een ander adres dan mijn domicilie?

Ja. Tijdens het aankoopproces kunt u vrij het leveringsadres van uw keuze kiezen (domicilie, kantoor, ouders, enz.). U kunt ook een levering in een Medi-Market winkel of in een UPS Access Point kiezen.

Hoe kan ik weten waar mijn pakje zich bevindt?

Om te weten waar uw pakje is, gaat u naar de pagina Mijn account. Klik vervolgens op uw huidige bestelling in de rubriek Mijn bestellingen. U vindt daar een code waarmee u online de verzending van uw pakje kunt volgen.

Wanneer het pakje is aan de transporteur werd overhandigd, zullen we u ook een e-mail sturen met een tracking-code. Met die code kunt u de levering van uw pakket direct op de website van de transporteur volgen.

Voor elk pakje dat je verwacht, stuurt bpost je een afzonderlijke e-mail. Daarin kan je telkens je leveringsvoorkeur voor dat specifieke pakje wijzigen. (Je wil bijvoorbeeld een andere buur kiezen omdat je eerder gekozen buurman straks op vakantie gaat.)

In geval van levering door UPS, ontvangt u een e-mail van UPS wanneer het pakket wordt geleverd in de Medi-Market winkel of in het UPS Access Point van uw keuze (volgens het UPS reglement, worden pakketten 14 kalenderdagen bewaard in het UPS Access Point alvorens dat ze automatisch worden teruggestuurd naar de afzender).

Wat gebeurt er wanneer ik afwezig ben op het moment dat mijn bestelling geleverd wordt?

Als je je leveringsvoorkeuren hebt ingesteld, zal je pakje geleverd worden volgens je voorkeur (in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, op een veilige plaats, bij je buur).

Heb je je leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld, dan steekt je postbode een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Je pakje is dan nog niet meteen beschikbaar. Je ontvangt nog een e-mail wanneer je je pakje kan afhalen in het Afhaalpunt. Met het afwezigheidsbericht kan jij of iemand anders je pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen in het Afhaalpunt vermeld op het afwezigheidsbericht.

Wat doe ik als mijn pakket beschadigd is?

Aanvaard nooit een beschadigd pakket (zwaar beschadigde of geopende verpakking) zonder de inhoud ervan te controleren. Controleer in het bijzijn van de chauffeur de staat en het aantal van de producten in het pakket. Op de bestelbon duidt u ‘pakket beschadigd’ aan en u stuurt ons een e-mail om ons hiervan op de hoogte te stellen. Van zodra de transporteur ons het beschadigde pakket weer overhandigd heeft, zorgen we voor een terugbetaling.

Wat doe ik als mijn product beschadigd is?

Als u een pakket hebt ontvangen waarin zich een of meerdere beschadigde producten bevinden, log dan in op uw online account, ga naar uw profiel en klik op ‘Mijn Bestellingen’ waar u een overzicht vindt van uw bestellingen. Selecteer de betreffende bestelling en klik op ‘Mijn bestelling retourneren’. U kunt nu de betreffende producten selecteren. U wordt gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen waarop u de reden van retour kunt aangeven: beschadigd(e) product(en). U moet enkel een korte omschrijving en een foto toevoegen van de beschadigde producten. Daarna kunt u kiezen of u uw producten wilt laten terugbetalen of opnieuw wilt laten opsturen. Eens uw aanvraag gevalideerd is, stellen we alles in het werk om u zo snel mogelijk terug te betalen of de beschadigde producten zo snel mogelijk opnieuw te versturen. In geval van een beschadigd product is het niet nodig om dit naar ons terug te sturen.

Wat doe ik als mijn product over datum is?

Als u een pakket hebt ontvangen waarin zich een of meerdere producten bevinden die over datum zijn, log dan in op uw online account , ga naar uw profiel en klik op ‘Mijn Bestellingen’ waar u een overzicht vindt van uw bestellingen. Selecteer de betreffende bestelling en klik op ‘Mijn bestelling retourneren’. U kunt nu de betreffende producten selecteren. U wordt gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen waarop u de reden van retour kunt aangeven: product(en) over datum. U moet enkel een korte omschrijving en een foto toevoegen van de producten die over datum zijn. Daarna kunt u kiezen of u uw producten wilt laten terugbetalen of opnieuw wilt laten opsturen. Eens uw aanvraag gevalideerd is, stellen we alles in het werk om u zo snel mogelijk terug te betalen of de producten die over datum zijn zo snel mogelijk opnieuw te versturen. In geval van een product dat over datum is, is het niet nodig om dit naar ons terug te sturen.

Wat te doen bij klachten over de inhoud van de verpakking?

Als u een pakket hebt ontvangen waarin zich een of meerdere producten bevinden die niet overeenkomen met hetgeen u hebt besteld, log dan in op uw online account, ga naar uw profiel en klik op ‘Mijn Bestellingen’ waar u een overzicht vindt van uw bestellingen. Selecteer de betreffende bestelling en klik op ‘Mijn bestelling retourneren’. U kunt nu de betreffende producten selecteren. U wordt gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen waarop u de reden van retour kunt aangeven: verkeerd(e) product(en) geleverd. U moet enkel een korte omschrijving en een foto toevoegen van de verkeerde producten. Daarna kunt u kiezen of u uw producten wilt laten terugbetalen of opnieuw wilt laten opsturen. Eens uw aanvraag gevalideerd is, stellen we alles in het werk om u zo snel mogelijk terug te betalen of de juiste producten zo snel mogelijk opnieuw te versturen. In geval van een product onder de € 30, is het niet nodig om dit naar ons terug te sturen. Gaat het om een product van meer dan € 30, dan moet u het retourformulier afdrukken* en invullen en samen met de verkeerde producten naar een Medi-Marketwinkel brengen (kosteloos) of rechtstreeks met de post terugsturen (op kosten van de klant) naar volgend adres: MediSupply, t.a.v. Medicare-Market Online Services BVBA (Medi-Supply Internet), Rue de l'Industrie 8, 1400 Nivelles.

Wat moet ik doen als het pakje naar de afzender werd teruggestuurd?

Indien uw pakje niet in ontvangst werd genomen (bij bezoek van de transporteur, of na 7 kalenderdagen in de Bpost Pickup parcelshop of na 14 kalenderdagen in het UPS Access Point), wordt het teruggestuurd naar de afzender. U krijgt hiervan een e-mail. U kunt een bijkomende levering vragen op uw kosten (zelfs indien de eerste verzending gratis gebeurde).

paiment paiment Paiment per per Price shipping shipping Shipping support support Support pharma location Location gift Gift user User basket Basket menu checked out-of-stock weak-stock gift gift shipping giftbox zoom-in cart