Home

INFORMATIE OVER DE VERWERKING VAN UW PERSOONSGEVENS

Laatst bijgewerkt: 18 December 2024

PREAMBULE

Het doel van deze verklaring is om u te informeren over de manier waarop Medi-Market Parapharmacies NV (hierna Medi-Market) uw persoonsgegevens verwerkt en gebruikt.

Medi-Market houdt zich bij de verwerking van uw gegevens aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna "de AVG") en stelt alles in het werk om uw persoonsgegevens adequaat te beveiligen.

Hieronder vindt u verschillende hoofdstukken waarin wordt beschreven waarom Medi-Market uw gegevens gebruikt, welke gegevens zij verwerkt, voor hoe lang, aan wie de gegevens worden doorgegeven.

Dit zijn de belangrijkste punten

  • Medi-Market verwerkt uw gegevens voornamelijk voor de opvolging van uw bestelling en in het kader van haar loyaliteitsprogramma dat is opgezet met haar partner Freedelity NV.

  • Uw persoonsgegevens worden voornamelijk opgeslagen in de Europese Unie. Als we samenwerken met derden die buiten de EU gevestigd zijn, hebben we de nodige waarborgen voorzien om ervoor te zorgen dat uw gegevens adequaat worden beveiligd en dat u uw rechten kunt uitoefenen;

  • Om uw rechten uit te oefenen en vragen te hebben over de verwerking van uw gegevens, kunt u contact met ons opnemen via

    administration@medi-market.be

  • U kunt sommige van uw rechten (rectificatie, toegang) online uitoefenen via de MyFreedelity-app als u daar een account hebt aangemaakt. Het is een snellere manier dan contact met ons op te nemen via e-mail.

De verwerkingsverantwoordelijke en de DPO

Medi-Market Parapharmacies NV, Avenue CicƩron 7, 1140 Evere

administration@medi-market.be

Onze functionaris voor gegevensbescherming (of ā€˜DPOā€™) is per e-mail bereikbaar:dpo@medi-market.be

GEDETAILLEERDE INFORMATIE OVER GEGEVENSVERWERKINGSACTIVITEITEN

1. Beheer van klantgegevens (globaal overzicht)

We verwerken uw gegevens om de gegevens van onze klanten wereldwijd te beheren, om een globaal beeld te krijgen van hun gegevens en onze interacties met hen.

Categorieƫn van verwerkte gegevens

  • Basisinformatie: identificatiegegevens (naam, voornaam, titel, geboortedatum, enz.), klantnummer, contactgegevens (e-mailadres, postadres, telefoonnummer)

  • Interacties: bestelgeschiedenis, winkel/online, verzonden e-mails, loyaliteitspunten, eID gelezen of niet

  • Communicatiekanalen: opt-in/out mail, sms, digitaal

Grondslag van rechtmatigheid

Gerechtvaardigd belang (globaal beheer van klantgegevens) - art. 6.1. f) van de AVG.

Categorieƫn van ontvangers

Loyaliteitspartner (NV Freedelity): loyaliteitspartner en onderaannemer voor het klantenbestand. Meer informatie op https://www.myfreedelity.com/nl/vie-privee

Bewaartermijn

Het loyaliteitsaccount wordt volledig verwijderd op verzoek van de klant of 5 jaar na elke inactiviteit van de klant (geen gebruik in de winkel, geen online bestelling, geen wijzigingen in het online profiel)

In het geval van klantactiviteit worden identificatie- en contactgegevens, evenals informatie over communicatiekanalen opgeslagen zolang de klant actief is.

Interactie- en transactiegegevens (aankoop)gegevens worden 5 jaar na de aankoop of interactie verwijderd.

2. Beheer van het loyaliteitsprogramma

Met ons getrouwheidsprogramma EXTRA, in samenwerking met Freedelity, kunt u punten en voordelen ontvangen.

2.1. het toekennen van punten en voordelen

Elke keer dat u een online of in-store aankoop doet, ontvangt u loyaliteitspunten.

Categorieƫn van verwerkte gegevens

  • Basisinformatie: identificatiegegevens (naam, voornaam, titel), contactgegevens (postadres, e-mail, telefoon), klantnummer, geboortedatum, taal

  • Loyaliteit: aankoopgeschiedenis, toegekende punten, interacties, toegekende voordelen, opt-in/out voor communicatie

Grondslag voor rechtmatigheid

  • De klant kiest ervoor om deel te nemen aan het loyaliteitsprogramma.

    Om er deel van uit te maken, worden gegevens verwerkt (noodzakelijk voor het verlenen van de dienst - art. 6.1. b) van de AVG) : identificatiegegevens en postadres, keuze van opt-in/out voor communicatiekanalen, aankopen voor de berekening van de toe te kennen punten

  • Het e-mailadres en telefoonnummer zijn optioneel (toestemming) - art. 6.1. a) van de AVG.

  • De historiek van aankopen en interacties wordt verwerkt op basis van gerechtvaardigd belang voor een goede opvolging van de toekenning van voordelen - art. 6.1. f) van de AVG.

  • Aankoopgeschiedenis en interacties worden ook verwerkt om gepersonaliseerde commerciĆ«le communicatie per segment te verzenden (zie verwerking 8).

Categorieƫn van ontvangers

Loyaliteitspartner (NV Freedelity): verwerker voor de database van het getrouwheidsprogramma https://www.myfreedelity.com/nl/vie-privee

Bewaarperiode

Het loyaliteitsaccount wordt volledig verwijderd op verzoek van de klant of 5 jaar na elke inactiviteit van de klant (geen gebruik in de winkel, geen online bestelling, geen wijzigingen in het online profiel)

In het geval van klantactiviteit worden identificatie- en contactgegevens, evenals informatie over communicatiekanalen opgeslagen zolang de klant actief is.

Loyaliteits-, interactie- en transactionele (aankoop)gegevens worden 5 jaar na de aankoop of interactie verwijderd.

2.2. Bijwerken van uw gegevens via Freedelity

Wanneer u een getrouwheidsaccount aanmaakt bij Medi-Market, maakt dit automatisch een centrale account aan bij onze partner Freedelity. Dit maakt het mogelijk om het programma goed te beheren door uw gegevens bij te werken in alle Freedelity-partnerwinkels waarbij u een loyaliteitsaccount hebt.

Als u uw eID-kaart na een verhuizing in een winkel gebruikt, kan uw postadres worden bijgewerkt in het centrale bestand en in alle bestanden van de merken waarvoor u een getrouwheidsaccount hebt.

Medi-Market heeft geen zicht op de gegevens van de andere partnermerken van Freedelity.

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Identificatiegegevens (naam, voornaam, titel), contactgegevens (postadres, e-mail, telefoon), taal

Grondslagen van rechtmatigheid

Deze update van de gegevens ā€“ tussen de merken van Freedelity waarbij u een getrouwheidsaccount hebt ā€“ maakt deel uit van het getrouwheidsprogramma. Het is noodzakelijk voor de uitvoering van het contract (art. 6.1(b) AVG)

Categorieƫn van ontvangers

Loyaliteitspartner (NV Freedelity) en alle partnermerken waarvoor u zich hebt aangemeld voor het getrouwheidsprogramma.

Bewaarperiode

Uw gegevens in het centrale bestand van Freedelity zullen worden gewist op uw verzoek of aan het einde van de bewaartermijn die door Freedelity wordt vermeld in haar Gegevensbeschermingsbeleid.

Als uw getrouwheidsaccount van Medi-Market wordt verwijderd (op uw verzoek of omdat u al enige tijd geen aankoop meer bij ons hebt gedaan) en u geen getrouwheidsaccount meer hebt bij een ander Freedelity-partnermerk, worden uw gegevens ook uit het centrale bestand van Freedelity verwijderd.

2.3. Bestrijding van fraude

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Loyaliteitsprogramma- en afrekengegevens

Grondslag voor rechtmatigheid

Gerechtvaardigde belangen van Medi-Market bij het opsporen van gevallen van fraude bij de toekenning van loyaliteitspunten (art. 6.1(f) AVG)

Categorieƫn van ontvangers

Interne diensten (juridische dienst, boekhouding), externe dienstverleners (advocaten, juridische adviseurs), overheidsinstanties (politie,...) indien van toepassing.

Bewaarperiode:

10 jaar (retentie in geval van een rechtszaak).

3. Aanmaken van een online account (om te bestellen)

Om online een bestelling te plaatsen op onze website, moet u een klantaccount aanmaken.

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Identificatiegegevens

login (e-mailadres), wachtwoord,

Keuze uit aanvullende diensten

Grondslag van rechtmatigheid

Identificatiegegevens, login en wachtwoord en keuzes met betrekking tot aanvullende diensten zijn noodzakelijk om de dienst te verlenen art. 6.1. b) AVG.

Categorieƫn van ontvangers

IT-dienstverlener voor accountbeheer (voor bestellingen)

Website beheerder

Doorgifte buiten de Europese Economische Ruimte

Ja in Zwitserland (garantie: adequaatheidsbesluit van de Europese Commissie) en in de VS (garantie: modelcontractbepalingen)

Bewaarperiode

Verwijdering van het account op verzoek of na 3 jaar inactiviteit op het online account (na de laatste interactie)

Transactiegegevens worden 3 jaar bewaard in het bestelsysteem, maar kunnen nog 2 jaar worden bewaard voor statistische of marketinganalyse

4. Beheer van de activiteiten in verband met de voorbereiding van de bestelling en de verzending ervan

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Identificatiegegevens

Afleveradres

Opdrachten

Grondslag van rechtmatigheid

Identificatiegegevens, afleveradres, bestelinformatie zijn nodig om de bestelservice te verlenen - art. 6.1. b) AVG

Categorieƫn van ontvangers

IT-dienstverleners voor orderbeheer

Leveranciers van de orderpickservice

Aanbieders van pakketbezorgdiensten

Doorgifte buiten de Europese Economische Ruimte

Ja in Zwitserland (garantie: adequaatheidsbesluit van de Europese Commissie); in de VS (garantie: modelcontractbepalingen)

Houdbaarheid : 3 jaar na bestelling

5. Product- en servicebeoordelingen verkrijgen en plaatsen

Na aankoop heeft de klant de mogelijkheid om een review achter te laten op de site via de Verified Reviews oplossing van de partner Skeepers. Aankondigingen worden gepubliceerd met alleen de voornaam van de persoon en de eerste letter van zijn naam. Meer informatie op https://en.verified-reviews.com/privacy-policy/

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Identificatiegegevens: voor- en achternaam van de klant (alleen de voornaam en de eerste letter van de naam van de klant worden gepubliceerd op de site met de beoordeling van de klant)

Contactgegevens: e-mailadres

Besteldatum en referentie

Aankoopbewijs in een van de winkels of online

Grondslag voor rechtmatigheid

Toestemming van de klant - art. 6.1. a) AVG

Categorieƫn van ontvangers

Interne afdelingen van Medi-Market, Skeepers, latere datahostingpartner

Overdrachten buiten de Europese Economische Ruimte

VS (garantie: adequaatheidsbesluit voor het DPF-programma)

Houdbaarheid

5 jaar

6. Verlening van dienst na verkoop

Onze dienst na verkoop zal uw vragen beantwoorden en proberen eventuele problemen op te lossen die zich kunnen voordoen met uw producten of met betrekking tot onze diensten.

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Identificatiegegevens

Betrokken bestellingen

Tickets voor klantenservice

Retouren en retourgeschiedenis

Grondslag rechtmatigheid

Identificatiegegevens, retourinformatie, ondersteuningstickets zijn vereist om after-sales service te bieden (art. 6.1. b) AVG) of art. 6.1. b) AVG indien het voortvloeit uit een wettelijke verplichting.

Categorieƫn van ontvangers

Dienstverlener van after-sales service software.

Overdrachten buiten de Europese Economische Ruimte:

Ja, naar de VS (garanties: bindende bedrijfsvoorschriften)

Bewaartermijn

3 jaar na het einde van het contact met betrekking tot een verzoek. In geval van een geschil worden de gegevens bewaard tot 2 jaar na het einde van het geschil.

7. Bestelgeschiedenis bijhouden

We houden een geschiedenis bij om een goede opvolging van de interacties met onze klanten te garanderen.

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Bestelgeschiedenis en retourzendingen

Grondslag rechtmatigheid

Gerechtvaardigd belang van Medi-Market bij een goede opvolging van klantinteracties, het toekennen van punten en voordelen (in geval van aanmelding voor het loyaliteitsprogramma) - art. 6.1. f) AVG.

Categorieƫn van ontvangers

De loyaliteitspartner die de onderaannemer is voor de database van de klant en het loyaliteitsprogramma

Overdrachten buiten de Europese Economische Ruimte: nee

Bewaartermijn

Transactiegegevens (aankopen) worden 5 jaar na de aankoop of interactie verwijderd, of op verzoek van de klant indien ze niet langer nodig zijn in het kader van andere gegevensverwerking door Medi-Market (bv. geschillenbeheer).

8. Voorbereiding van commerciƫle communicatie op basis van aankopen van klanten (segmentatie)

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Aankoopgeschiedenis, leeftijd van de klant, geslacht, postcode

Rechtsgrondslag

Het gaat alleen om klanten die hebben ingestemd met het ontvangen van commerciƫle communicatie. De basis voor rechtmatigheid is het gerechtvaardigde belang bij het aanbieden van commerciƫle aanbiedingen, voordelen en promoties die interessant zijn voor klanten - art. 6.1. b) AVG.

Categorieƫn ontvangers

Partner van het loyaliteitsprogramma (databaseverwerker), aanbieders van e-mail-, sms- of postdiensten

Overdrachten buiten de Europese Economische Ruimte

Ja, naar de VS (garanties: modelcontractbepalingen)

Bewaartermijn

De transactie- en interactiegegevens die worden geanalyseerd om commerciƫle communicatie voor te bereiden, worden bewaard tot 5 jaar na de aankoop.

9. Verzenden van digitale commerciƫle communicatie (per e-mail en sociale netwerken)

Categorieƫn van verwerkte gegevens`

E-mailadres, opt-in/out voor digitale e-mailcommunicatie, aankoopgeschiedenis.

Grondslag rechtmatigheid

Gerechtvaardigd belang van Medi-Market (artikel 6.1(f) van de AVG). Deze commerciƫle communicatie wordt verzonden naar klanten van Medi-Market die zich hebben geregistreerd voor het loyaliteitsprogramma en die hun e-mailadres hebben opgegeven. Ze verwachten digitale communicatie te ontvangen met betrekking tot het programma (voordelen, uitnodigingen, verjaardagsvoordelen, productinformatie, enz.). Zij zullen enkel communicatie via sociale netwerken ontvangen als zij ook hun toestemming hebben gegeven aan de sociale netwerken om communicatie via dit kanaal te ontvangen.

Categorieƫn ontvangers

De partner van het loyaliteitsprogramma (Freedelity, verwerker van de database)

De e-maildienstverlener, een onderaannemer

De dienstverlener die de gegevens samenvoegt

Medi-Market-partners die alleen toegang hebben tot geaggregeerde pseudonieme gegevens. Deze partners kunnen digitale communicatie naar klanten sturen, maar zonder ooit hun identiteit of contactgegevens te kennen.

Overdrachten buiten de Europese Economische Ruimte

ja, naar de VS (garanties: modelcontractbepalingen)

Bewaartermijn

E-mailadressen worden bewaard in het algemene account van de klant zolang deze een loyaliteitsaccount heeft. Ze worden verwijderd op verzoek van de klant of wanneer zijn loyaliteitsaccount wordt verwijderd. Ze worden echter niet langer gebruikt voor het verzenden van e-mailmarketing als de klant gedurende 3 jaar geen aankoop heeft gedaan of de commerciƫle communicatie die hem is toegezonden niet heeft geopend (Medi-Market kan in sommige gevallen beslissen om deze periode te verkorten tot 6 maanden).

Recht van bezwaar

Klanten kunnen op elk moment (in de winkel, per e-mail, op de website, enz.) bezwaar maken tegen de ontvangst van digitale communicatie.

10. Verzenden van commerciƫle communicatie per post

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Postadres, opt-in/out voor commerciƫle communicatie per post, aankoopgeschiedenis.

Grondslag rechtmatigheid

Gerechtvaardigd belang bij het toezenden van commerciƫle aanbiedingen aan klanten (artikel 6.1(f) van de AVG).

Categorieƫn ontvangers

Partner van het loyaliteitsprogramma (databaseverwerker), aanbieder van mailingdiensten

Bewaartermijn

Postadressen worden bewaard in het algemene account van de klant zolang deze een loyaliteitsaccount heeft. Ze worden verwijderd op verzoek van de klant of wanneer zijn loyaliteitsaccount wordt verwijderd. Ze worden echter niet meer gebruikt voor het verzenden van marketing per post als de klant gedurende 3 jaar geen aankoop heeft gedaan (Medi-Market kan in sommige gevallen beslissen om deze periode te verkorten tot 6 maanden).

11. Verzenden van commerciƫle communicatie via sms

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Telefoonnummer, opt-in/out voor commerciƫle communicatie per sms, aankoopgeschiedenis.

Grondslag rechtmatigheid

Toestemming (artikel 6.1(a) van de AVG).

Categorieƫn ontvangers

Partner van het loyaliteitsprogramma (onderaannemer van de database) die verantwoordelijk is voor het verzenden van sms-berichten

Bewaartermijn

Telefoonnummers worden bewaard in het algemene account van de klant zolang ze een loyaliteitsaccount hebben. Ze worden verwijderd op verzoek van de klant of wanneer zijn loyaliteitsaccount wordt verwijderd. Ze worden echter niet meer gebruikt voor het verzenden van sms-marketing als de klant gedurende 3 jaar geen aankoop heeft gedaan (Medi-Market kan in sommige gevallen beslissen om deze periode te verkorten tot 6 maanden).

12. Beheer van specifieke verzoeken van klanten (uitoefening van rechten, enz.)

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Identiteit van de klant of identificatiemiddel (e-mailadres), verzoek, (voorbeeld: verzoek tot inzage).

Grondslag rechtmatigheid

Noodzakelijk om te voldoen (art. 6.1(b) AVG) aan het wettelijke verzoek of de wettelijke verplichting (bijv. verzoeken met betrekking tot de artikelen 12 tot 22 AVG) ā€“ art. 6.1. c) AVG.

Categorieƫn ontvangers

Interne diensten (DPO, verschillende afdelingen die bij het verzoek betrokken zijn), externe dienstverleners (advocaten, juridische adviseurs, dienstverleners die bij het verzoek betrokken zijn)

Doorgifte buiten de Europese Economische Ruimte

In principe niet, tenzij het nodig is om contact op te nemen met een dienst buiten de EER

Bewaartermijn

10 jaar (retentie in geval van rechtszaak)

13. Rapportage, statistieken en analyse

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Leeftijd van de persoon, postcode, aankopen (deze gegevens worden gepseudonimiseerd voordat ze intern worden geanalyseerd of geanonimiseerd voordat ze naar externe partners worden verzonden)

Grondslag rechtmatigheid

Gerechtvaardigd belang bij statistieken over de verkoop van producten per regio, leeftijdsgroep, enz. - art. 6.1. f) AVG.

Categorieƫn van ontvangers

Interne analysedienst en externe partner gespecialiseerd in het opstellen van statistieken

Doorgifte buiten de Europese Economische Ruimte

Ja, naar de VS (garantie: adequaatheidsbesluit voor het DPF-programma)

Bewaartermijn

De statistieken die worden opgeslagen zijn geen persoonsgegevens meer. De ruwe gegevens die worden gebruikt om statistieken te maken, zijn gegevens uit onze bestel-, loyaliteits-, e-mail- en personeelssystemen. De bewaartermijn van de ruwe gegevens komt overeen met de termijnen die worden vermeld voor de verschillende uitgevoerde verwerkingen (zie de andere punten over de andere gegevensverwerkingen).

14. Cookies ā€“ het beveiligen en optimaliseren van de website

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Cookies, zie details van de informatie die wordt verwerkt in ons cookiebeleid https://medi-market.be/cookies

Grondslag van rechtmatigheid

Noodzakelijke cookies: noodzakelijk om de dienst te leveren (art. 6.1.b) AVG)

Niet-noodzakelijke cookies: toestemming

Categorieƫn van ontvangers

Zie ons cookiebeleid

Doorgifte buiten de Europese Economische Ruimte

Ja, afhankelijk van de partners die de cookies plaatsen, zie ons cookiebeleid

Bewaartermijn

Zie ons cookiebeleid

15. Facturering

Categorieƫn van verwerkte gegevens

identificatie-, contact- en aankoopgegevens

Grondslag rechtmatigheid

wettelijke verplichting - art. 6.1. c) AVG.

Categorieƫn ontvangers

Accountants, financiƫle diensten

Overdrachten buiten de Europese Economische Ruimte : nee

Bewaartermijn

10 jaar (wettelijke verplichting)

16. Sollicitatie- en wervingsbeheer

Categorieƫn van verwerkte gegevens

Basisinformatie: identificatiegegevens (naam, voornaam), gegevens contact (postadres, e-mailadres, telefoonnummer),

Gegevens over werkgelegenheid en vaardigheden: taalvaardigheden, vorige banen, cv's

Interacties met de personeelsafdeling, interviews, analyse van vaardigheden.

Grondslag voor rechtmatigheid:

Voor het beheer van de sollicitaties en de eerste analyse van de vaardigheden: het gerechtvaardigd belang van Medi-Market bij een efficiƫnt beheer van de sollicitaties, en eventueel bij het verifiƫren van de waarheidsgetrouwheid van de gegevens (art. 6.1. f) AVG)

Voor de analyse van de toepassing en vaardigheden: noodzakelijk in het kader van precontractuele maatregelen die op uw verzoek worden genomen (art. 6.1. b) AVG)

Categorieƫn van ontvangers

Onze leverancier van HR-platforms

Onze e-mailprovider

De afdeling Human Resources van Medi-Market

Hiring managers in de verschillende afdelingen van Medi-Market

Overdrachten buiten de Europese Economische Ruimte

Ja, naar de VS. De overdracht vindt plaats op basis van bindende bedrijfsvoorschriften.

Bewaartermijn

Uw account wordt 1 jaar na het aanmaken verwijderd.

De gegevens die u verzendt, worden 1 jaar bewaard op het platform en door de personeelsafdeling.

Als u ermee instemt dat uw gegevens voor een langere periode in een wervingspool worden bewaard, worden de gegevens bewaard gedurende de tijd die voor die wervingspool is gedefinieerd. Deze periode zal u worden meegedeeld voordat u akkoord gaat met opname in deze reservedatabase.

UW RECHTEN

Reactietijd

Op grond van de wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens heeft u verschillende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens. Medi-Market verbindt zich ertoe u te antwoorden uiterlijk Ć©Ć©n maand na ontvangst van uw verzoek met betrekking tot deze rechten, die hieronder worden beschreven.

Om de termijn te laten ingaan, moet de aanvraag volledig zijn. Een sollicitatie wordt nooit als volledig beschouwd zonder zekerheid van ons over uw identiteit. Wij moeten namelijk voorkomen dat uw gegevens aan derden worden doorgegeven. Indien nodig vragen wij u om informatie om uw identiteit te bewijzen.

Als uw verzoek complex is of als u meerdere verzoeken bij ons indient, kan deze termijn van Ć©Ć©n maand met nog eens 2 maanden worden verlengd. Wij zullen u zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen van een dergelijke verlenging.

Als uw verzoek betrekking heeft op gegevens van ons getrouwheidsprogramma, aarzel dan niet om in te loggen op uw Medi-Market-account in uw Freedelity-app. U krijgt toegang tot uw gegevens, kunt deze wijzigen en uw communicatievoorkeuren aanpassen als u dat wenst.

Welke rechten?

a) Recht op inzage van uw gegevens

Allereerst heeft u het recht op inzage in de gegevens die wij van u hebben. U heeft ook het recht om informatie te ontvangen over de doeleinden waarvoor wij uw gegevens verwerken. U vindt deze informatie in dit beleid, met name in hoofdstuk II.

Om uw recht op toegang uit te oefenen en een kopie te ontvangen van de informatie die we over u hebben, kunt u:

  • Bekijk uw gegevens online op uw MyFreedelity-account. Gebruik je login en wachtwoord om veilig in te loggen. U heeft al toegang tot een deel van de gegevens die we over u hebben.

  • Neem contact op met onze diensten via e-mail (

    administration@medi-market.be

    . In geval van twijfel kunnen wij u vragen om uw identiteit te verifiƫren om te voorkomen dat uw gegevens aan derden worden doorgegeven. Het is handig als u in uw verzoek aangeeft tot welke gegevens u inzage wenst te hebben. Dit kan het gemakkelijker maken om uw verzoek te verwerken.

  • We herinneren u eraan dat gegevens van bewakingscamera's niet toegankelijk zijn als ze de rechten van andere mensen kunnen schenden. Medi-Market zal deze beelden alleen vrijgeven via een verzoek aan de politie. Elk verzoek of elke vraag met betrekking tot deze verwerking moet per e-mail (

    administration@medi-market.be

    ) worden verzonden.

b) Recht op rectificatie, beperking en verwijdering van uw gegevens

U heeft te allen tijde het recht om uw gegevens te laten corrigeren als deze onjuist zijn.

Om dit recht uit te oefenen, kunt u uw gegevens corrigeren in de MyFreedelity-app of contact met ons opnemen via e-mail (administration@medi-market.be).

U heeft het recht om te verzoeken om beperking van de verwerking van uw gegevens. Dit is om u te vragen te stoppen met het verwerken van uw gegevens, maar niet om deze te verwijderen. Dit recht kan enkel worden uitgeoefend in de gevallen waarin de wet voorziet, bijvoorbeeld gedurende de periode die Medi-Market nodig heeft om de juistheid te verifiƫren van een gegeven dat u betwist of tijdens de verificatie dat het gerechtvaardigd belang van Medi-Market prevaleert boven dat van u.

In sommige gevallen heeft u het recht om te verzoeken om verwijdering van uw gegevens. Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om gegevens te hebben die Medi-Market wettelijk verplicht is te bewaren of wanneer een bestelling nog in behandeling is.

c) Recht om bezwaar te maken tegen het gebruik van uw gegevens voor andere doeleinden

U hebt te allen tijde het recht om bezwaar te maken tegen het gebruik van uw gegevens, om redenen die verband houden met uw specifieke situatie, wanneer wij deze gebruiken voor ons gerechtvaardigd belang. Wij zullen dan de verwerking van uw gegevens staken, tenzij wij dwingende gerechtvaardigde gronden voor de verwerking kunnen aantonen die zwaarder wegen dan uw belangen, rechten en vrijheden of indien de gegevens noodzakelijk zijn voor de vaststelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering.

Om dit recht uit te oefenen, kunt u contact met ons opnemen via e-mail (administration@medi-market.be). We kunnen u vragen om uw identiteit te verifiƫren als er geen zekerheid is.

d) Recht om toestemming in te trekken

Wanneer de verwerking van uw gegevens is gebaseerd op uw toestemming, hebt u het recht om deze te allen tijde in te trekken. Dit heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking van uw gegevens voorafgaand aan de intrekking van uw toestemming. Het is heel eenvoudig om uw toestemming voor het verzenden van reclamemails in te trekken. U kunt zich uitschrijven via de link in de e-mail die u ontvangt, of u kunt uw communicatievoorkeuren wijzigen via de Myfreedelity-app. U kunt ons ook een e-mail (administration@medi-market.be) sturen.

e) Recht op overdraagbaarheid van gegevens

U heeft het recht om de persoonsgegevens die u aan Medi-Market hebt verstrekt, in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te ontvangen, en u heeft het recht om dezegegevens over te dragen wanneer de verwerking is gebaseerd op toestemming en wordt uitgevoerd met geautomatiseerde procedƩs.

Om dit recht uit te oefenen, kunt u contact met ons opnemen via e-mail (administration@medi-market.be). We kunnen u vragen om uw identiteit te verifiƫren als er geen zekerheid is.

f) Recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit

U hebt te allen tijde het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit als u van mening bent dat u bij de uitoefening van uw rechten onrecht is aangedaan. Dit zal waarschijnlijk de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit zijn. Hun contactgegevens vind je op de websitewww.gegevensbeschermingsautoriteit.be. Om uw rechten uit te oefenen, dient u zich niet te wenden tot de Gegevensbeschermingsautoriteit, maar tot Medi-Market, zoals hierboven uitgelegd.

WIJZIGINGEN IN DIT BELEID

Deze verklaring is van kracht vanaf de datum die bovenaan deze pagina wordt vermeld.

Het kan periodiek worden bijgewerkt om beter aan te sluiten bij de manier waarop uw persoonsgegevens door Medi-Market worden verwerkt.

De up-to-date versie vind je altijd op de website van Medi-Market.